FAQ

Hier kan je een antwoord vinden op de meest gestelde vragen. Kan je jouw vraag niet terugvinden? Neem dan contact met ons op.

Hoe kunnen we helpen?

Frequently asked questions

In welke landen levert Poulain Carmin?

Poulain Carmin levert in de BENELUX. Voor levering in andere landen kan contact worden opgenomen via info@poulaincarmin.com om de mogelijkheden te bekijken.

Hoe worden bestellingen geleverd?

Leveringen gebeuren via Bpost. In Mechelen (2800) worden bestellingen per fiets bezorgd. Pakketten kunnen geleverd worden op een thuisadres of een Bpost Pick-up Point (enkel in de BENELUX).

Hoe kan ik betalen voor mijn bestelling bij Poulain Carmin?

Betalingen worden elektronisch verwerkt via de veilige betalingsomgeving van Mollie. U kunt betalen via overschrijving, Bancontact, Ideal, Paypal, Visa, Mastercard en AMEX. De verzending van de goederen gebeurt pas na ontvangst van de betaling.

Wat is de levertijd?

Binnen België wordt een bestelling doorgaans binnen 3 à 5 werkdagen geleverd. In andere landen kan de levering 1 tot 3 dagen langer duren.

Wat gebeurt er bij een foutief doorgegeven leveringsadres?

De koper is zelf verantwoordelijk voor foutief doorgegeven adressen, wat extra kosten met zich mee kan brengen. In dit geval dient de koper zo snel mogelijk contact op te nemen met Poulain Carmin via info@poulaincarmin.com om na te gaan of het adres nog aangepast kan worden. Indien het pakket al verzonden is, kunnen extra kosten voor herverzending worden aangerekend.

Zijn de vermelde prijzen inclusief transportkosten?

Tenzij anders vermeld, zijn de prijzen op de website exclusief transport- en leveringskosten. Deze kosten worden apart vermeld en berekend op basis van het leveringsadres, het gewicht en de afmetingen van het pakket. De exacte verzendkosten worden weergegeven bij het afrekenen.

Wat als mijn bestelling vertraagd is?

Levertermijnen zijn altijd bij benadering en binden Poulain Carmin niet. Enkel als er sprake is van een door Poulain Carmin veroorzaakte vertraging van meer dan 14 dagen na de meegedeelde levertermijn, kan een klant aanspraak maken op een compensatie.

Wat als een product niet leverbaar is?

Indien een product niet geleverd kan worden, wordt het betaalde bedrag terugbetaald zonder interest of extra vergoeding.

Wat als mijn bestelling beschadigd of verloren raakt tijdens verzending?

Poulain Carmin is niet aansprakelijk voor beschadiging, verlies of diefstal tijdens verzending via Bpost. Pakketten hebben een unieke barcode waarmee de koper eventuele problemen rechtstreeks met Bpost kan opvolgen.

Hoe meld ik een klacht over een product?

Klachten over verborgen gebreken moeten zo snel mogelijk schriftelijk worden ingediend bij Poulain Carmin, en uiterlijk binnen 7 dagen na levering. U kunt uw klacht per e-mail sturen naar info@poulaincarmin.com voor een snelle afhandeling.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, je kan binnen 14 kalenderdagen na levering van de aankoop afzien door dit schriftelijk of per e-mail te melden met vermelding van het bestelnummer. Daarna moet het artikel binnen 7 dagen in originele, ongedragen en verkoopbare staat worden teruggestuurd, op eigen risico en kosten. Poulain Carmin stort de aankoopprijs (exclusief verzendkosten) binnen 30 dagen na ontvangst terug.

Kan ik mijn bestelling ruilen in plaats van retourneren?

Ja, als je een product wil ruilen voor een andere maat of een ander artikel, moet dit duidelijk vermeld worden in de retouraanvraag. De verzendkosten hiervoor zijn voor de koper.

Wat gebeurt er bij overmacht?

Bij vertragingen of niet-nakomen van afspraken door omstandigheden buiten de controle van Poulain Carmin, is het bedrijf niet aansprakelijk. In dat geval wordt de bestelling zo snel mogelijk geleverd binnen de redelijke omstandigheden.

Wat gebeurt er als een product verkeerd geprijsd is op de website?

Als een artikel per vergissing verkeerd geprijsd is op de webshop, behoudt Poulain Carmin zich het recht voor om de prijs te wijzigen. U kunt dan afzien van de bestelling en ontvangt u het volledige bedrag teruggestort op uw rekening.

Zijn alle producten altijd beschikbaar op de webshop van Poulain Carmin?

Wij garanderen niet dat alle producten die op de webshop worden geadverteerd, beschikbaar zijn. Poulain Carmin behoudt zich het recht voor om zonder voorafgaande kennisgeving producten te wijzigen, uit het assortiment te nemen of niet langer beschikbaar te stellen.

Wat houdt het eigendomsvoorbehoud in bij Poulain Carmin?

Alle goederen blijven in volle eigendom van Poulain Carmin totdat de koper de volledige prijs, inclusief kosten, nalatigheidsinteresten en vergoedingen, heeft betaald. Bij niet-betaling behoudt Poulain Carmin zich het recht voor om de goederen terug te nemen, van rechtswege en op kosten van de koper.

Vraag voor ons?

Wil je meer weten over je bestelling? Een item dat je gezien hebt in de shop? Of kan je wel wat hulp gebruiken?